demoplan

Architektura a veřejný prostor

Vltavská spojka

Vltavská spojka

příspěvek na výstavu Městské zásahy Praha 2010

Projekt lávky na Vltavě nabízí atraktivní trasu pro cyklisty a pěší návštěvníky centra Prahy. Je alternativou dopravně přehuštěnému automobilovému provozu podél řeky v místech Masarykova, Smetanova a Alšova nábřeží. Navíc v nebývalém rozsahu zpřístupňuje vodní plochu řeky a vytváří na ní prostor využitelný širokou veřejností.

Vltavská spojka

Lávka de facto propojuje přerušenou náplavku na pravé straně Vltavy v úseku mezi Rudolfinem a Mánesem. Začíná u Slovanského ostrova a dále se vine kolem Žofína, Národního divadla, podél Smetanova nábřeží až k Novotného lávce. Zde obíhá Staroměstské mlýny, podchází Karlův most a v oblasti Alšova nábřeží ústí na pevninu. Řeší tím pádem pro chodce problematické úseky na dopravně přetížené Křižovnické ulici.

Vltavská spojka

Lávka pluje na řece. Klesá a stoupá s vodní hladinou. Nabízí možnosti odpočinku a rekreace v bezprostřední blízkosti vody s výhledem na historické centrum města. Je vybavena mobiliářem, osvětlením a doplňkovými funkcemi drobnějšího rozsahu jako např. občerstvení, půjčovna lodiček nebo koupaliště. Z břehu je přístupná v mnoha místech.

Konstrukce je tvořena opakujícími se elementy, které jsou složeny dohromady a tvoří lavičky, lehátka, osvětlení, přístaviště lodí a vstupy do vody. V případě povodní může být celá lávka odtažena po řece do bezpečí.

Vltavská spojka

stav před a po - pohled na Slovanský ostrov

Vltavská spojka

stav před a po - schůdky u Národního divadla

Vltavská spojka

stav před a po - průchod u Smetanova nábřeží

©2007-2013 demoplan, info